14 Nisan 2013 Pazar

Yardımcılık nasihatı


İki haftadır arkadaşlarım, çeşitli şekillerde bana yardımcı olmaya çalışıyorlar. Sürekli aynı konuları açmayı nasıl başarıyorlar hiç bilmiyorum ve laflar dönüp dolaşıp yapmam gerekenler yönündeki nasihatlara geliyor.
Dünya üzerinde en çok nefret ettiğim şeydir nasihat. Özellikle de karşınızdaki kişi sadece kendi düşüncesine göre akıl vermeye çalışıyorsa...
Nasrettin Hoca'nın eşine dediği gibi 'Sen hiç damdan düştün mü? -Hayır. o zaman benim halimi anlaması için damdan düşmüş birini getir!' Bacağı kırık bir halde evinde yatarken eşinin bir şeyciğin kalmaz demesinin üzerine söylemiş. Tabi ki bu halk fıkralarımızdan biri fakat durum genel olarak bu. Benim halimi ancak benimle aynı şeyi yaşayan anlar ki hiç bir insan aynı şeyleri yaşayamaz. Tek yumurta ikizleri bile! 
Bana yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkürler... Arkadaşlar hep güzel günler geçirmek için değil, beraber ağlamak, birbirine küsmek, hatta yumruk yumruğa kavga etmek ama sonrasın her zaman arkadaşının yanında olmaktır. Benim düsturum her zaman böyle olmuştur. O yüzden en yakın arkadaşım beni hep Lawful Good Paladin olarak tanımlar. Bir FRP terimidir. Her zaman her yerde herkese karşı dürüst, doğru ve prensiplerine göre davranan bir şövalye. Ben ise hiç öyle olduğumu düşünmüyorum, içimde her insanın barındırdığı kadar kötülük olduğunu biliyorum. Belki benim içimde her şey bütün bir dengededir. Ve dışarısı pek iyi olmadığı için normal insan davranışları bilmeyenler için saf iyilik gibi görünüyordur.
Yabancı dizilerden Friends ve HIMYM serilerindeki gibi olmalı hayatlarımız bence bazı konularda aşırıya kaçsalar bile onların düşünce ve hayata bakış tarzları kesinlikle normal insanı yansıtır şekilde.
Ben kendi inatçı kişiliğimle, kim ne derse desin bildiğim gibi içimden geldiği şekilde herkese davranmaya devam etmeye çalışacağım. Benim için bütün insanlar ayrı ayrı bireyler ve hepsine karşı davranışlarım kendi hissettiğim şekilde olacaktır.
P.S.: İlla böyle yazmak istedim. 
Benim hüznüm zamanla geçecektir, ama bu sizlerden nasihat alarak değil! Kendi kendine gelişecektir. Siz sadece durumumu zora sokuyor, aklımı karıştırıyorsunuz. Benim sizden tek istediğim arkadaşlığınızı benim yanımda olarak, gülerek, eğlenerek veya başka sorunları tartışarak yardımcı olmanız.Ve dertli isem sadece dinlemeniz, daha fazlası değil...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder