21 Nisan 2013 Pazar

Resim

Anlamak!

Anlamak tamamen göreceli bir kavramdır bence, hiç kimse tam olarak aynı şeyi anlayacağını pek sanmıyorum.



Bilimsel gerçekler dışında insanların bilincine yerleştirdiği hiç bir bilginin herkes için aynı olması imkansız...

Bir ressamın  yaptığı bir resim gibi, ben ona uzun uzadıya bakarım, belki o resim içinde bir çok şey görür, binlerce anlam üretirim ve o resme bakan yüzlerce ziyaretçi de aynı şekilde farklı şeyleri düşünür fakat hiç birisi o resmi yapan ressamın anlatmak istediği ile aynı değildir!



Bugün uzun bir şiir okudum, yazan kişiyi tanımıyorum. Fakat o şiirin dizelerinde kendimden bazı parçalar buldum beklemek adına... Sadece parçalar, şiirin tamamına baktığımızda ise tam olarak anlatmak istediklerini anlayamadım. Şairin anlatım tarzından mı kaynaklanıyor? Pek sanmıyorum! Çünkü o kendini ifade edebilmek için şiirini yazmış. Benim mi anlayışım kıt? Hımm.. Bunu da bilmiyorum, çünkü bu konuda kendimi tam bir tarafsızlıkla değerlendirmem mümkün değil!

Bu durumda söz konusu olan durum, insanların kendilerinin istediği şekilde karşılarındakileri anladıkları. Tamamen sizin kendi düşünceleriniz de oluşturmuş olduğunuz konuşmaların, gerçek sözlere döküldüğü andaki basit yansımaları.

İnsanlar hiç bir zaman karşılarındakileri tam manasıyla anlayamayacaklar. Belirli bir kesim empati kurarak ya da kurmaya çalışarak anlamaya çalışırlar fakat buda yetersiz bir durumdur. Çünkü herkesin zihninin içinde geçen düşünceler farklıdır, yaptıklarını yapma amaçları, söylediklerini söyleme gayeleri ve size karşı olan davranışlarının altında yatan sebepler tamamen onların kendilerini korumak için oluşturdukları bencil yöntemleridir.

İnsanlar kendi dünyalarında bencil olmaya devam ettiği sürece çevrelerindeki hiç bir şeyi tam olarak anlayamayacak ve dış dünyaya karşı her zaman at gözlükleriyle bakmaya devam edeceklerdir. Kendi düşüncelerinin başka düşüncelere karşı üstün olduğunu farz etmelerinden kaynaklanan içinden çıkılması zor bir durumdan dolayı insanlar yalnızlığa mahkumdurlar.

Bütün bunları yazdıktan sonra aklıma bu şarkı geldi! Uyan!

5 yorum:

  1. Benim anlattıklarım senin anladığın kadardır. Bu durum blogta bile yaşanıyor. Öyle yazılar okuyorum ki hiç bir şey anlamıyorum yazısından ya da arkadaşın biri yazısına yorum yapıyor, ama yorumla yazı arasında hiç bir ilişki yok. Hiç kimse birbirini tam anlamı ile anlayamaz ve herkesin bir yazıdan, eserden çıkardığı anlam çok farklıdır. Bu ön yargı değildir, empati kurmakta değil. O kişilerin yetiştiği ortam, aile yapısı, yaşı, cinsiyeti.... bir çok şey bakış açısını etkiler.

    YanıtlaSil
  2. Bir de senden ricam var. Yayınlar ve yorumlar ayarından yorum yaptığımızda kelime doğrulama kısmını hayır yaparsan çok memnun olurum. Çünkü yorum yapıyorum verdiği harflerden rakamlardan oluşan doğrulama şifresi veriyor o bazen uğraştırabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O işi daha önceden yapmış olduğumu sanıyordum... :/
      Hallettim tamamdır. İşkence çekmeden yorum yapabilirsin :D

      Sil
  3. Ben sana sonuna kadar, anladığım kadarıyla katılıyorum
    :)

    En azından anlamaya çalışan empati kuran insanlardan olalım. Sen duygularını çok güzel yazıya dökmüşsün, eminim anlaşılacaktır. Ya da umut edelim diyorum.

    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil