24 Ocak 2013 Perşembe

Uğur Mumcu

Tam 20 yıl önce bugün 24 Ocak 1993'te sabah saatlerinde arabasının altına yerleştirilmiş bombanın infilak etmesiyle aramızdan ayrıldı Uğur Mumcu.



Kendisinin bir suikast kurbanı olacağını biliyor ve her gün evden aracına önce kendisi gidip aracını çalıştırıp, sonra ailesini çağırıyormuş. O pazar günü öyle bir gün olmamış fakat... Günümüzde hala faili meçhul bir cinayet olarak kayıtlı, kimin yaptığı, neden yapıldığı belli değilmiş gibi hiç bir gelişme olmadı bugüne kadar. Yok son bir gelişme vardı geçen haftalarda, soruşturmayı yürüten makam demir yığınınna dönmüş olan aracı 20 yıl sonra ailesine geri iade edilmesine karar verdi. Gerçekten adalette çok büyük bir gelişme ' Adalet mülkün temeli ' ya!

Ben Uğur Mumcu'yu  öyle televizyonlardan, gazetelerden tanıma fırsatım olmadı sağken, ama kitaplarını okuyarak tanıdım. Sonra araştırmalarına göz attım biraz, öyle öğrendim nasıl biri olduğunu. Kitapları arasında en sevdiğim 'Sakıncalı Piyade' dir. Askerlikte başına gelenleri o kadar güzel bir dille anlatmıştır ki, okuyan hayran kalır. Mutlaka okumanız lazım bence, en azından bir insanın başına gelen olayları nasıl trajikomik hale getirdiğini görebilirsiniz.

Benim elimdeki kitabın arkasında Aziz Nesin ;
"Ellerin dert görmesin Uğur Mumcu! 'Sakıncalı Piyade' yi yazdığın için, eline sağlık, ağzına sağlık, canına sağlık...  Kendi yazdıklarıma gülemem. Ama senin yazdıklarını gülerek okudum. Acı acı gülmek deyimi vardır ya, işte öyle acı acı güldüm."  demiş.

Elbette diğer kitaplarını da ülkemizde yakın hemde çok yakın tarihte olan olayları öğrenmek, sorgulamak ve kendi bakış açınıza bir yenisini daha katmak için okumalısınız.

Onun adına yapılmış bir kısa film;


Adına yazılmış bir şarkı;

*********************************************************************************

ben atatürkçüyüm.
ben cumhuriyetçiyim.
ben laikim.
ben anti-emperyalistim.
ben bağımsız türkiye’den yanayım.
ben özgürlükçüyüm.
ben insan hakları savunucusuyum.
ben terörün karşısındayım.
ben yobazların,
vurguncuların,
çıkarcıların,
düşmanıyım.
dün sabaha degin arastirarak yazdigim
hiçbir konuyu yalanlayamadiniz.
öyleyse vurun,
parçalayın!
her parçamdan benim gibiler,
beni aşacaklar çıkacaktır.

UĞUR MUMCU


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder