5 Ocak 2014 Pazar

Lanet olası Calculus ve devamı!

Şu an beynim bütün hücreleriyle birlikte yanmış durumda, finaller geldi çattı. Notlarda son bir yükseltme yapmak için, bazılarından sınıfta kalmamak için birazcık çalışmak gerekiyor. 6 yıllık üniversite hayatımda ilk defa ders çalıştığımı söyleyebilirim ama benim bünyeye ağır geldi. Mavi ekranı gördüm!




Son bir haftadır kesintisiz olarak diferansiyel çalışıyorum çünkü %60 etkileyecek genel notu fakat zaten yapamadığım bir konu olan integral ve türev artık tamamen birbirine karıştı. Birde üstüne ezberden hatırlamaya çalıştığım trigonometrik çevirimler eklenince yandı bitti kül oldu gitti. En basit soruda bile artık beynim duruyor. Hatta gelinen son aşamada Deja-vu noktasına geldim; "Daha önce bu soruyla uğraşmıştım ben hatta o sırada şunu şunu düşünüyordum... Aaa harbiden o nasıl oluyordu!" şeklinde kendimle konuşmaya hafiften sıyırmaya başladım.

Biraz kafayı boşaltayım, karalama yapayım dedim. Sanki bu yazıyı bile daha önce yazmış gibiyim ama yazmadığımın açıkça farkındayım, beynin hiç kullanılmayan örümcek ağlarıyla dolu karanlık köşelerine atılan matematik bilgisine ulaşmaya çalışırsan sonuç bu sanırım. Bu arada ben mühendis olacağım ama şu matematik benim işim değil bea abicim! Programı var yazarım soruyu çıkartır sonucu niye böyle cebelleşiyorsak. Sanki evrenin bambaşka bir diyarında gezegene ışınlanacağım da medeniyeti yeniden kuracağım. Öylemişçesine kafamıza sokuyorlar her şeyi. Bakalım sınavlar nasıl geçecek en çok onu merak ediyorum...

Şu dif ödevlerini yapmayı sağlam olarak bitirirsem, sonuçları göreceğiz tabi ki :-)


Wish me luck!

2 yorum:

  1. Üniversitenin ikinci döneminde secmeli derslerden kendi kendime entegrali secmis sonra da ne halt ettin sen Ahu demistim. Ama sonunda sevmisim. Üzerinden bir kac yil gecti, sor bakayim bana entegral cözebiliyormusun diye.

    YanıtlaSil
  2. Çözebiliyor musun? :D

    Ben hala başaramadım, şu dersi geçeyim bir daha yüzüne bakmam zaten :-)

    YanıtlaSil